Algemene voorwaarden

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Raku Pedicure en een cliënt waarop Raku Pedicure deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.


2. Diensten

Raku Pedicure zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Raku Pedicure zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is, de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijzigingen of aanvulling van de behandeling.


3. Afspraken

Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch, per email, whatsapp of via de website gemaakt worden.

De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Raku Pedicure melden. De afmelding kan telefonisch, per email of whatsapp geschieden.

Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Raku Pedicure de gehele behandeling voor de gereserveerde tijd aan de cliënt doorberekenen.


Raku Pedicure moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichting te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.


4. Tarieven en betaling

Raku Pedicure vermeldt alle tarieven van behandelingen op de website van de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% btw.
De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten, per contant of per betalingsverzoek te voldoen.
In uitzonderingen waarbij sprake is van onvoorziene omstandigheden, mag de cliënt de kosten van de behandeling per overboeking voldoen.


5. Persoonsgegevens en privacy

De cliënt voorziet Raku Pedicure van gegevens (waaronder medische gegevens/ziektebeelden), waarvan Raku Pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
Raku Pedicure neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en/of op een klantenkaart en behandelt deze volgens de richtlijnen van de AVG-wetgeving.
Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft ten alle tijden recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.


6. Geheimhouding

Raku Pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling en alle zaken die naar de betreffende persoon kunnen leiden.

De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak, Raku Pedicure verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.



7. Aansprakelijkheid

Raku Pedicure kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard ook dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, allergieën, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding of schade ontstaan door het niet of niet juist opvolgen van behandeladviezen.
Raku Pedicure is niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.



8. Beschadiging en diefstal

De cliënt is aansprakelijk voor toegebrachte schade aan het meubilair, instrumenten, apparatuur, producten en/of materialen van Raku Pedicure.
Raku Pedicure meldt diefstal altijd bij de politie.


9. Klachten

Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk of per email worden gemeld aan Raku Pedicure. Raku Pedicure dient de cliënt, binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is, dan zal Raku Pedicure de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen.


Mocht er sprake zijn van klachten over Raku Pedicure die niet onderling opgelost kunnen worden, dan zal deze worden voorgelegd aan de klachtenfunctionaris waarbij Raku Pedicure is aangesloten: Zorg voor ZZP. Mocht de klacht hierna niet tot tevredenheid zijn opgelost, dan kunt u contact zoeken bij de Geschillencommissie. De Geschillencommissie is erkend door de overheid waardoor een betrouwbare procedure en objectieve beslissingen gewaarborgd is.


In dit document https://www.zorgvoorzzp.nl/wp-content/uploads/ZZP-klachtenregeling.pdf
staat de procedure voor het in behandeling nemen van een klacht volledig beschreven, zodat u goed weet wat de mogelijkheden zijn en waarin u stap voor stap wordt begeleid naar een passende oplossing.


10. Garantie

Raku Pedicure geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:

  • De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
  • De cliënt de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd.
  • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
  • De vervolgbehandeling niet binnen de afgesproken termijn is ingezet, en daardoor de oorzaak niet in een keer verholpen kan worden.


11. Gedrag

De cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaardbare normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing toch onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Raku Pedicure het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen, zonder opgaaf van redenen. De (deels) gegeven behandeling dient volledig betaald te worden.



12. WKKGZ

Met ingang van 1 januari 2017 is de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg, kortweg Wkkgz van kracht. De wet geldt voor alle zorgaanbieders, zowel voor zorginstellingen als voor zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals ZZP’ers. Het gaat hierbij om alle ZZP’ers die zorg verlenen via de Zorgverzekeringswet en de wet Langdurige Zorg en ZZP’ers die cosmetische zorg aanbieden. Raku Pedicure is vanaf december 2024 Wkkgz proof.


Wat is het doel van de Wkkgz
De Wkkgz gaat over het aanbieden van goede zorg en de behandeling van klachten en geschillen. Doel van de Wkkgz is een transparante, laagdrempelige en oplossingsgerichte klachtenafhandeling met als uiteindelijk resultaat: verbetering van de kwaliteit van de zorg, door van klachten te leren.


Voor Pedicure/ Medisch Pedicure betekent dit:

  • Het bieden van goede zorg
  • Beschikken over een kwaliteitssysteem
  • Een systeem voor het veilig melden van een incident
  • Verstrekken van informatie over de aangeboden zorg aan de cliënt op diens verzoek
  • Op verzoek de cliënt te informeren over de rechten die uit deze wet voor haar/hem voortvloeien
  • Een schriftelijke regeling voor de laagdrempelige opvang en afhandeling van klachten, deze regeling wordt onder de aandacht van cliënten gebracht
  • Beschikken over een klachtenfunctionaris
  • Aangesloten bij een erkende geschillenregeling, inclusief de daaraan verbonden leveringsvoorwaarden


Meer informatie over Wkkgz is te vinden op de website van de Rijksoverheid. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kwaliteit-van-de-zorg/wet-kwaliteit-klachten-en-geschillen-zorg


13. Recht

Op elke overeenkomst tussen Raku Pedicure en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatste gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.